Mai2 Masok Usha MAi OIh,

~CLICK TO GO HOME~

Sunday, February 12, 2012

Dah tajuk sebelum Cuti Summer, ni Cuti Winter plak

Assalamualaikum,
Kepada semua pembaca blog SETIA ku(macam ada sangat)
Harap maaf kerana tidak meng-update blog ni
Gua pun sebenarnya dah malas
Bukan kerana kekangan masa,
Mahupun kekurangan idea,
Tetapi kerana kemalasan yg menimpa diri ni

Sedar atau pun tak
Sekarang dah bulan Februari 2012
Tinggal 10 bulan je lagi kan?
Sebelum kiamat jangkaan kaum Mayan berlaku
21 Disember 2012
Boleh percaya ke?
Wallahualam,
Hanya Allah yang tahu,
Daripada menyibukkan diri percaya benda karut ni
Kan lebih baik kita menggunakan masa yg ada untuk beribadat

Naik tahun baru
Usia pun makin naik
Malah uban putih pun makin bertambah
Mengingatkan kita semakin dekat dengan kematian
Apa lagi?
Pertingkatkan lah segala amalan kebaikan kita
Azam baru : JANGAN PONTENG KELAS dan BALIK KE KAMPUNG HALAMAN..

p/s : camna boleh jadi 21 Disember,yogurt dalam peti ais aku pun expired 2013,hah,

Tapi kali ni nak post tentang winter break gua baru2 ni
X mau taw?
RUGI..
Try baca dulu tengok..







Alhamdulillah,
Rezeki gua dpt pergi ke Oversea untuk melancong sejenak
Menenangkan kekabutan otak lepas exam
hah,
Exam pon hancur

Winter break 2012 ni
Gua berpeluang untuk pergi ke UK,France dan Italy
Pemergiaan gua bermula pada 28 Jan sampai 8 Feb
Macam2 pengalaman gua dapat
Keindahan alam
Kecantikan budaya
Gua respect masyarakat sana
Walaupun tak mengamalkan ajaran Islam(Majoritinya)
Tetapi perilaku dan sikap diorang lebih baik dari SESETENGAH org islam
Diorang sangat menepati masa,peramah,jaga kebersihan
dan lain2
Memang la diorang minum arak tak tutup aurat
Tapi benda yg elok boleh ja kita contohi
Bak kata org tua Melayu
Buang yang keruh amek yang jernih
Ye Dop??

Kat London segala benda jadi mudah
dari segi communication,transportation
kecuali
Kedai makan HALAL
haha

dan tandas........



Mesti dah boring baca banyak sgt
Nah layan la gambaq sket..



Mona lisa...ok,gua x rasa teruja pun jumpa dia..haha


Eiffel tower,sekadar besi buruk di siang hari..


Disneyland paris,my childhood dream comes true..


Old trafford,=)


Madame Tussaud london,meet my twin,



Overall
Gua enjoy trip ni
Tapi duit parok la
huhu

p/s-Gua dah beli souvenir untuk korg semua,tapi malangnya beg souvenir gua hilang kat Italy,sori la ye,

Akhir kalam,
Doakan untuk umat islam di Syria yg sedang berjihad menentang kezaliman Bashar Asad
X tahu?
Google it
Cakna sikit dengan saudara seislam kita di timur tengah ni,
Salam,


4 Curahan Pendapat Teman??:

Cik Shiera said...

best2ye,,untung la dpt pgi,,kmi nie tah la,,ada rezeki ke x,,,hhuhuhu

Hifzhan Arimi said...

iA,kumpul duit dulu banyak2..=)

Cik Shiera said...

tgh kumpul la nie,,,nk kumpul byk2 nk g mesir skly,,hhehehe,,,:)

Anonymous said...

Bila kau nak update entry lagi?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Photobucket
Photobucket

Photobucket
NI emel ak,saja nak habaq mai,kot2 ampa nak kenai2 ngn aku ka,aku x kesah,

genivx@yahoo.com