Mai2 Masok Usha MAi OIh,

~CLICK TO GO HOME~

Friday, September 3, 2010

Sekolah Rendah

tengah elok aku layan lagu "exist jesnita" sambil usha langit yg membiru,
teringat aku masa zaman skolah rendah dulu,
pelbagai kenangan tertusuk di kalbu,
membuatku bertambah rindu,
(jadi pantun plak)

alkisah bermulalah memori indah masa sekolah rendah dulu,




dulu,
aku sekolah kat sekolah padang tembak,
start darjah 1 smpai darjah 6,
ataupun nama feymes dia skpt,
kalau nak taw skolah ni dekat dengan kuboq cina,
pehtu dulu depa bgtaw skolah ni tapak kuboq jepun,
kalau hampa pi tandas malam2 nnti jmpa hantu jepun sikat rambut kt cermin,
apa punya jahil daa..
selalu dengaq hantu jepun kawad ja,
ataupon nek besikal roda dua,
tapi nak wat mcm mana,
inilah legenda,
TAPI,
kalo hantu jepun yg mai sikat rambut tu mcm ni xpa gak,

aku pon xkenai sapa ni,tibai kat internet,

usah kata,
tiap ari aku sggup pi skolah malam2 teman dia,
tapi yg depa habaq semua stok pak cik tua,
tu yang aku takut nuh,
tak chomei,
mintak maap pak cik,ang bukan hantu jepon,aku pinjam ja,

nak dipendekkan crita,
aku cuma nak habaq memori manih ja,
bkan salasilah skolah tu,
kalau nak taw,
waktu zaman sekolah rendah dulu mmg gila,
pi skolah niat kerana nak MAIN SAJA,
start masuk kelaih smpai balik rumah mmg main ja keja,
smpai UPSR pon ak x taw apa menatang tu time dulu,
tapi Alhamdulillah,
dpt gak la result elok,
seb bek x smbung skolah menengah kt henry gurney,

dulu,
aku nih sorang pengawas yg SANGAT berTAULIAH,
ingat lagi stiap sorang kena ada satu buku 555 ngn pen simpan kat kocek baju,
nak buat apa?
kami ni macam polis,
ada org wat salah kena amek nama,
tapi selama 3 tahun aku jadik pengawas,
satu nama ja aku tarok tulih,

NAMA: lupa nama mamat ni,
KESALAHAN: tangkap belalang simpan dalam bekas,
ALASAN: menyeksa belalang sebab x bagi 'enough' oksigen 'for respiration'



dulu,
pantang time rehat,
mesti aku ngn geng aku lari pi makan cepat2,
pehtu semua 'assemble' kat 'port' lepak,
kira2 org,
pehtu dah cukup,
bertempiaran lah masing2 larikan diri,
time tu kami men 'police entry',
ampa mesti taw kan game ni?
feymes dulu time kecik2 nuh,
lagu dia pon aku engat lagi,
"police entry one two jaga,polis mati pencuri jaga"
fungsi lagu ni ntuk pilih sapa jadik polis sapa jadik pencuri,
pehtu yg geng2 pencuri ni pon lari ah,
yg polis ni plak kena pi tgkap depa,
tarok buh dalam penjara polis,
kalo pencuri yg kna tangkap nak bebas,
geng pencuri dia kena mai situ sep membe dia,

tu AKU,dok tgh jaga member aku yg jadik pencuri,


tu aktiviti time rehat,
kalau dlam kelas xkan nak men 'police entry' gak kot,
mau kena sedas penyepak sensei,
dulu,
time dalam kelas selalu men game F1,hoki,bola,gasing 'rubber',dsb.
mmg setiap hari pi skolah terukir lembaran senyuman manis lah,
kalo xtaw pasai game2 nih bole pi tanya mak pak ampa,
depa pon sezaman gak ngn aku,

dulu,
bila dah habih sekolah,
pantang dengaq bunyi loceng mesti ak ngn membe aku lari pi kedai auntie kat belakang,
time tu semua dok kemaruk kumpul sticker pokemon,
bohong la kalau ampa x main dulu,
menatang dia senang ja,
beli buku sticker kosong dia harga rm1.20,
pastu beli sampul yang ada 3 sticker pokemon kat dalam harga ser rm0.30,
bila dah kumpul tempek habih sticker nnt dpat la hadiah,
GAMEBOY!!SCOOTER!!PLAYSTATION 1!!PERCUTIAN KE BALI!!dsb,
tapi apakan daya,
dulu derek balik rumah mesti kena marah ngn pak aku,
"ang nak wat apa ngn stiker pokemon tuh,nnti aku rendam rebuih ayaq panas bagi ang minum baru taw"
jadi aku pon xjadi kumpul pokemon,
pehtu smbung la plak ngn digimon,
haha,

TAPI,
oleh sebab aku dok penang kawasan bandar maju jaya,
tak dan la nak rasa men ting2,kunda-kundi,wau,dsb,
cuma merasa men galah panjang ngn tuju slipar ja,
tula sedikit sebanyak kenangan dulu,
kalo dikenang memang smpai habih drama bersiri korea pon x habih kenang,

biaq ayaq mata meleleh,masa dulu tetap x boleh pi balek,apa ampa boleh buat cuma simpan dan engat kat kalbu nuh,
-hifzhan arimi-



7 Curahan Pendapat Teman??:

op azrulhanafi said...

pa lu cita..naik gla ka..

Olaffie said...

pijann!!!!same r tyme skola rendah kiter.....kiter wat kat cairo nanti nak!!!hahaa..ak t'ngat buku 555 aku....men polis entry n so on....hahha

Anonymous said...

polis sentri la

Hifzhan Arimi said...

haah la bro,typical mistake,
"polis sentri"

Azhani Azizi said...

ROFL.
Pengawas bertauliah gila wei -.-"

Lah Fahmi said...

: sapa yang geletek hg sampai jd cm ni pijan?.
bg makan kari mami teroih baru taw.

Anonymous said...

aku main sticker digimon. kena marah dgn pak aku. kena makan betul kut. hahaha. takde rebus2. makan dgn nasik. sedap weh.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Photobucket
Photobucket

Photobucket
NI emel ak,saja nak habaq mai,kot2 ampa nak kenai2 ngn aku ka,aku x kesah,

genivx@yahoo.com