Mai2 Masok Usha MAi OIh,

~CLICK TO GO HOME~

Sunday, February 20, 2011

The Undisclosed Story of (Egypt's Revolution)'s About Malaysian's Survivor Which Probably You HAD been Expecting Ages Since the Day it Started

hey,
pergh walaweh bro n sis,
siries lama x update,
bukan apa,
aku mmg sibok semenjak kebelakangan ni,
harap semua sihat belaka,

alhamdulillah,
mekaseh kat semua pihak,
dapat aku balik malaysia dgn selamatnya,
ya la kan,
mesir dok be-riot ngn hosni sblom ni,
mmg rakyat depa pulun habis,
mekaseh gak la semua yg x jemu doa keselamatan aku,
Allah hu yubarik alaikuu,

Meh la,
aku nak habaq mai sket crita dlam point of view aku,



Alkesah dy lagu ni,
Start riot-nya 25/1 lepas,
elok ah time tu 'egypt police day',
elok gak lah musim tu gak la musim exam mid term aku,

nampak x aku?yg pakai baju warna pink lawan 3 org polis tu??nampak x??

tapi xpa,
kami sempat perabih jawab exam,
time tu mana nak taw apa bala riot semua ni,
mana la ada tv sebijik kat umah,
habis last paper 26/1,
malam tu pun kami cadang la nak kluaq serumah,
saja2 jalan2,
elok nak pi tahan teksi satu pon xmai,
haghu betoi pak arab ni,
sombong nak mampoih ah bak kata pak leman,

ni la dia pak leman, dy driver teksi, tapi dy kata driver teksi sombong hakikatnya dy salah seorang, pak leman..pak leman..(part jenaka selekeh~)

so batal ah plan nak wat lagu mana,
sambung ke hari esok-nya,

ESOKnya,
lepaih pon nek teksi pi 'city star'(nama supramakert kat sini),
sampai2,
pergh,
elok tolong staff depa kemaih barang,
tanya la apa pasai jadi,
depa habaq ada curfew,
Pulak dah,
START pukul 4p.m smpai 8a.m esok,
time tu gelabah habih dah,
elok ah jam pun pukoi 3p.m,
tambah plak ada mamat arab sorang ni kata satni kena tembak,

x taw nak beza mamat arab ni wat lawak ka siries, dua2 ada!!

kami pon cadang stay kat masjid situ ja,
overnight katakan,(saja nak promote post lama)
tapi versi baik punya,
tapi alhamdulillah,
seb bek ada sorang pak arab ni sggup tolong,
akhirnya kami pon bermalam di rumah,
bukan di masjid,

Xpala,
mcm bosan ja bunyi,
skip3,
to the point troih,
tiba2 esoknya atau lusa mungkin tulat??(siries lupa),
semua budak kena pi DMAK(dewan malaysia abbasiyah kaherah),
lunggok ah ramai2 kat sini,
mmg sardin egypt mali ah,
tapi xpa,
janji keselamatan terjamin,
biaq la ampa rasa payahnya hidup 5% org palestin

"kata mereka"

skip3 kehidupan kat situ,
dapat la plak plan evacuate ke jeddah,
yg ni mmg agak memorable habaq ampa,
no. aku dpat 672,
elok flight keberapa tah,
semua blah smpai no. 671,
pergh tinggal aku sorang2,
sampai hati depa,
seb bek gak la ada tinggal 4-5 org member,
tapi xpa xkesah,
esok hari flight aku plak pi jeddah,

skip3 kehidupan kat airport cairo selama 8 jam,
tibalah di jeddah nek MAS,
pastu kami pun tinggai kat bangunan asrama haji zakat malaysia(BAHZM)-nama reka sndirik,
sini alhamdulillah dpt la katil sorang sebijik,
internet yg agak slow-mo sebab ribuan pengguna aktif,
makanan teramat lazat dan menyelerakan,
roti canai yg harga luar biasa,
air yang tidak sejuk membeku macam mesir,
muka2 keriangan,
dll,

skip3 smpailah turn flight aku ke Malaysia,
dapat la nek saudi airline plak,
berPRAMUGARIkan thailanese,
sumpa comel belaka,

skip3 perjalan 7 jam 7 minit 7 saat,
tibalah dgan GAHnya di KLIA,
bau yang nyaman menusuk kalbu,
udara segar x terhingga,
mmg teruja dibuatnya,
kehadiranku disambut dengan girang oleh,
tiada sesiapa,(part menangis)
lebih tepat orang2 yg x dikenali,
duh memang ah,
aku x contact sapa2 warga malaysia kata aku otw balik,
mmg expected ah,
xpala aku pun ngn membe pi naek ERL ke KL sentral,
ingat nak balik penang nek bas,
xtaw la plak bas KL sentral cuma pi KLIA,
WTF(fish)?,(part censored)
apa la aku buat,
terpaksa amek taxi pi hentian duta plak,



dpat la bas,
dan baliklah ke penang dgn girangnya,
lame~~,

skip3 smpai lah di jeti butterworth plak,
naek lah ferry dgn girangnya,
lame~~,

Akhirnya kehadiranku disambut keluarga,
Hepi Ending,(part terharu)
tapi fakta menarik,
bertolak dari jeddah pukul 9p.m,
sampai rumah pukul 9p.m,
try kira berapa jam perjalanan masa,
sapa tepat dpat senyuman tulus ikhlas,
so conclusion,
AKU SELAMAT,
ALHAMDULILLAH~~~~~~~(part mengharapkan sambungan entri terbaru)

p/s-apa cerita pasal revolusi mesir boleh ah google sendiri,ampa taw lagi banyak dari aku,











1 Curahan Pendapat Teman??:

nabila riduan said...

hye.., I am your new follower :))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Photobucket
Photobucket

Photobucket
NI emel ak,saja nak habaq mai,kot2 ampa nak kenai2 ngn aku ka,aku x kesah,

genivx@yahoo.com